Caderno 22
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019
ENTRE MARX E KIERKEGAARD, BENJAMIN: TESES SOBRE A IDEIA DE REPETIÇÃO NA HISTÓRIA
BETWEEN MARX AND KIERKEGAARD, BENJAMIN: THESIS ON THE IDEA OF REPETITION IN HISTORY
Gustavo Racy
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-01
A produção cinematográfica de um ponto de vista histórico-econômico
A CINEMATOGRAPHIC PRODUCTION OF A HISTORICAL-ECONOMIC POINT OF VIEW
Guilherme Pinto Ravazi
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-02
AS COISAS MORTAS: FOTOGRAFIA E MELANCOLIA EM WALTER BENJAMIN
THE DEAD THINGS: PHOTOGRAPHY AND MELANCHOLY IN WALTER BENJAMIN
Francisco Fianco
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-03
A REPRESENTAÇÃO ALEGÓRICA DA MODERNIDADEEM WALTER BENJAMIN
THE ALLEGORICAL REPRESENTATION OF MODERNITY BY WALTER BENJAMIN
Lucyane de Moraes
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-04
ENSAIO SOBRE A PERCEPÇÃO DA CRIANÇA PEQUENA COMO CATEGORIA ESTÉTICAEM WALTER BENJAMIN
ESSAY ON THE PERCEPTION OF THE SMALL CHILD AS AESTHETIC CATEGORY IN WALTER BENJAMIN
Fernanda Ferreira de Oliveira
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-05
RE-HISTORICIZAÇÃO DA HISTÓRIA, MELANCOLIA E HATRED
REHISTORICIZATION OF HISTORY, MELANCHOLY AND HATRED
Marcelo de Mello Rangel
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-06
UM FINAL FELIZ PARA O NARRADOR? O ROMANCE A HISTÓRIA SEM FIM COMO ALEGORIA BENJAMINIANA
A HAPPY FINAL FOR THE NARRATOR? THE ROMANCE THE ENDLESS HISTORY LIKE BENJAMINIAN ALEGORIA
Maya Moldes
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-07
WALTER BENJAMIN E A MODERNIDADE: OBRA DE ARTE, RELIGIÃO E CAPITALISMO NA ERA MODERNA SEGUNDO BENJAMIN
WALTER BENJAMIN AND MODERNITY: WORK OF ART, RELIGION AND CAPITALISM IN THE MODERN ERA ACCORDING TO BENJAMIN
Roberto Carlos Conceição Porto
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-08
A CRISE DA ARTE: A AURA EM WALTER BENJAMIN
THE ART CRISIS: THE AURA IN WALTER BENJAMIN
Beatriz de Almeida Martins
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-09
FOTO-GRAFIAS: REPRODUTIBILIDADE, TÉCNICA E O RECORTE DA HISTÓRIA NA ESCRITA NO EXISTENTE
PHOTO-GRAPHICS: REPRODUCIBILITY, TECHNIQUE AND CUTTING THE HISTORY IN WRITING IN THE EXISTING
Rochelly Rodrigues Holanda Marco César de Souza Melo Tadeu Lucas de Lavor Filho Deborah Christina Antunes
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-10
WALTER BENJAMIN E O “REAL ESTADO DE EXCEÇÃO”: UMA INTERPRETAÇÃO ACERCA DA TESE VIII DE SOBRE O CONCEITO DE HISTÓRIA
WALTER BENJAMIN AND THE “REAL STATE OF EXCEPTION”: AN INTERPRETATION ABOUT THE THESIS VIII ON THE CONCEPT OF HISTORY
Nathan Ramos Vieira
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-11
ASPECTOS, DESDOBRAMENTOS E POSSIBILIDADES ACERCA DA NOÇÃO DE GEWALT NO PENSAMENTO DE WALTER BENJAMIN
ASPECTS, UNFOLDINGS AND POSSIBILITIES ON THE NOTION OF GEWALT IN THE THOUGHT OF WALTER BENJAMIN
Lucas Carvalho Lima Teixeira
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-12
VIOLÊNCIA E DIREITO NO ESTADO DE EXCEÇÃO EFETIVO SEGUNDO WALTER BENJAMIN
VIOLENCE AND RIGHT IN THE EFFECTIVE STATE OF EXCEPTION BY WALTER BENJAMIN
José Valdo Barros Silva Júnior
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-13
TRADUÇÃO
ZUR GRAPHOLOGIE
GRAFOLOGIA
Allan Vyctor Araujo Xavier
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-14
TO RAINER MARIA RILKE
PARA RAINER MARIA RILKE
Pedro Henrique Vieira Pereira
https://doi.org/10.17648/2175-1293-v222019-15